Jestli je něco, co ve světě hraje velmi důležitou roli, pak jsou to právě obaly. Pokud byste se podívali do dob minulých, mohli byste najít obaly, do kterých se dokonce dříve balilo mýdlo, které bylo od Alfonse Muchy. Proč si myslíte, že se tyto mýdla prodávaly mnohem více, než jiná? Bylo to právě kvůli obalu.
Jestliže existuje nějaká hlavní disciplína grafického designu, pak je to právě obalový design. Není se také čemu divit, jelikož je obalový design důležitější, než si vůbec dokážete představit. Při tvorbě je třeba pohrát si s písmeny, kompozicí, materiál apod. Rozhodně to není jen tak. Jestli je něco, co je pro firmy čím dál tím více důležitější, než kdy jindy, pak je to právně barevnost.
Každý výrobce se chtě, nechtě setkává s požadavky na obaly, které jsou velmi přísné. Je totiž třeba, aby byla dodržená firemní barevnost. Už jen díky barvě dokáže zákazník daný výrobek poznat.
Mezi zvláštnosti dokonce ani nepatří to, že si firmy nechávají své barvy patentovat. Jako příklad bychom si mohli uvést čokoládu Milku, právě jistě tu také poznáte hned na první pohled. Fialová barva se rozhodně nedá přehlédnout. Ochrannou známku ale nelze zapsat na barvy, jako je žlutá, červená nebo modrá, jelikož se jedná o barvy základní.
Když se nad tím tedy zamyslíte, dojdete k tomu, že barvy se velice dobře umí prodávat. Své by o tom mohla říct i Coca Cola. Jestli je ale něco co designér musí, pak s barvami pracovat myšlenkovitě. Je potřeba, aby bral do úvahy psychologii jednotlivých barev. Ne nadarmo se říká, že každá barva má svůj význam a dokáže vyvolat různé emoce u různých lidí.
Nepracuje se ale pouze s barvou, ale také tvarem nebo materiálem. I to je velice důležité. A ano, i tvar se dá patentovat.
Jestli je něco, co na žádném obalu nesmí chybět, pak je to nápaditost, odlišení a také přizpůsobení.