1. Originalita
Abyste dosáhli svého cíle, musíte přijít s něčím, co svět ještě neviděl. Něco, co by bylo pro lidi přínosné. V dnešní době je obtížné vymyslet něco nového, protože existuje spousta výrobků a služeb. Jak si ale práci můžete zjednodušit je to, že vymyslíte obměnu něčeho, co již existuje. Vezměte si třeba Hamleys – hračkářství, které je ovšem něčím jiné. Hračky si v něm můžete vyzkoušet, nachází se tam kolotoč a různé hry, což v obyčejných hračkářství nebývá. To je důvod, proč ho lidé navštěvují. Jestliže vymyslíte něco, co lidi nadchne, máte úkol číslo 1 z krku.
2. Peníze
Jedna z nejčastějších překážek. Máte vymyšlený úžasný plán, ale není dostatek financí. Jak se k nim dostat? Využít můžete:
a) Dotace – podpora státu
b) Crowdfunding, neboli skupinové financování – získejte peníze od lidí, kterým se bude váš projekt líbit (Hithit, Penězozdroj, Startovač, nebo zahraniční Kickstarter)
c) Sponzoři – finanční podpora od společností, které na oplátku budou mít z vaší firmy nějaký zisk (např. reklama)
d) Bankovní úvěr pro startupy – Firemní úvěr Startup od České spořitelny nebo Profi úvěr Start od Komerční banky
3. Začněte co nejdříve
Pokud ještě studujete a už víte, že jednou chcete rozjet podnikání, nebojte se toho! Můžete začít hned. Poučíte se tak rychleji z chyb a nemusíte se bát, že váš projekt vyhoří a vy nebudete mít jak vydělávat. To samé platí, pokud máte zaměstnání. Když vám nevyjde podnikání, máte pořád příjem, a pokud vyjde, budete mít možnost zaplatit výplatou základní věci pro začátek, než začnete peníze vydělávat.
4. Buďte v tomto oboru vzdělaní
Pokud nemáte vzdělání s tímto zaměřením, bylo by dobré se něco o tomto druhu zaměstnání dozvědět. Jděte na nějaký kurz, čtěte knihy, poslouchejte přednášky, nebo se seznamte s někým, kdo má hodně zkušeností a nechte si od něj poradit. Přece jenom to, že jste zapálení pro věc, nestačí, když nevíte, jak na to.
5. Buďte vidět
Internet je dnes už tak rozšířený, že by byla hloupost ho nevyužít. Založte si webové stránky, Instagram, Facebook stránku, kde budete lákat zákazníky na váš zajímavý obsah. I když si nic nekoupí, můžou váš nápad sdílet dál, a vy tak získáte více lidí.